The Martian

‘The Martian’ is het verhaal van astronaut Mark Watney, die tijdens een verkenningsmissie op Mars, die vast komt te zitten op Mars en hoe hij op Mars tracht te overleven tot hij gered kan worden.

Het is een sterk verhaal en op zich goed geschreven, maar af en toe werd het mij wat te technisch en wetenschappelijk. Ik was enorm geboeid en wilde weten hoe het verder ging, zelfs met alle voor mij nogal saaie wetenschappelijke details. Aan de andere kant heb je die wel nodig om te begrijpen in welke omstandigheden hij moest overleven, maar toch soms mocht het wel een beetje minder gedetailleerd voor mij. Mits een open geest, zou ik het zeker aanraden om het een kans geven.Het is niet voor niks nummer 1 op de New York Times bestseller lijst geweest. Maar het is meer iets voor wetenschapsfreaks en Science-fiction liefhebbers.

Leave a Reply

